Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Podczas Konwentu Marszałków debatowano o taborze Przewozów Regionalnych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
19-05-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Podczas Konwentu Marszałków debatowano o taborze Przewozów Regionalnych
Fot. Tomasz Żak, slaskie.plPiotr Stomma i prezes PR Krzysztof Mamiński na Konwencie Marszałków
W Katowicach, równolegle z odbywającym się Europejskim Kongresem Gospodarczym, odbyła się debata dotycząca Przewozów Regionalnych.

W spotkaniu wziął udział Piotr Stomma, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa, Stefan Jarecki, dyrektor Departamentu Kolejnictwa w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa, Krzysztof Mamiński, prezes Przewozów Regionalnych oraz Jarosław Kossowski, przewodniczący Rady Nadzorczej tej samej spółki.

Przedstawiciele ministerstwa przedstawili obecną sytuację Przewozów Regionalnych. Spółka pozyskała środki, dzięki którym, według zapowiedzi ministra, już w przyszłym roku może wykazać dodatni bilans, a w dalszej perspektywie osiągnie trwałą rentowność. Przewozy Regionalne podpisały umowę z Agencją Rozwoju Przemysłu SA na dokapitalizowanie spółki w kwocie ponad 770 mln zł. Uzyskane środki finansowe przeznaczone zostały na działania restrukturyzacyjne oraz spłatę zadłużenia wobec spółek z Grupy PKP.

Jak poinformował przedstawiciel ministerstwa, w ramach planu restrukturyzacji do 2018 roku zaplanowano ok. 600 mln zł na inwestycje taborowe (większość z nich ma pochodzić z kredytów bankowych) oraz obniżanie kosztów funkcjonowania spółki, co korzystnie wpłynie na poprawę jej kondycję. 

– Obecnie Przewozy Regionalne mają na własność 21 zmodernizowanych w 2015 roku ezt typu EN57. Kolejne 20 sztuk modernizuje dla spółki Polski Tabor Szynowy poznański Cegielski i jest bardzo prawdopodobne, że po zakończeniu prac wejdą one w skład taboru PR (więcej na ten temat czytaj TUTAJ). planuje się także zakup 3 nowych autobusów szynowych i, co jest nowością, 7 nowych ezt.

Realizowany obecnie plan restrukturyzacji zakłada osiągniecie trwałej rentowności przez spółkę oraz poszerzenie pola działalności o dodatkowe obszary usług. Marszałkowie zastrzegli, by w procesie restrukturyzacyjnym jako priorytet traktować dobro i komfort pasażerów, dla których obsługi spółka została powołana – czytamy w komunikacie prasowym województwa śląskiego.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5